Moja top lista książek

Jak myślicie, ile rocznie wydawanych jest w Polsce książek? 100 tys? 200 tys? Ciężko mi zgadywać, nie będę nawet tego szacować, zamiast tego przedstawię Wam listę moich ulubionych utworów, które wg mnie warto polecić. Wśród nich znajdziecie zarówno fantastykę, jak i pozycje zaliczane do literatury pięknej.

  1. Cykl „Hyperiona” Dana Simmonsa
  2. „Ojciec chrzestny” Mario Puzo
  3. „Pieśń Lodu i Ognia” Georga R. R. Martina
  4. „Ruch Generała” Jacka Dukaja
  5. Saga o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego
  6. „Nie-boska komedia” Zygmunta Krasińskiego
  7. „Imię Róży” Umberto Eco
  8. „Lalka” Bolesława Prusa
  9. „Inne pieśni” Jacka Dukaja
  10. „Zbrodnia i kara” Fiodora Dostojewskiego
  11. „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa
  12. „Bez dogmatu” Henryka Sienkiewicza
  13. Saga o wojnie światów Raymonda E. Feista

Wymieniłem jedynie ułamek tego, co warto polecić. Potencjalna lista oczywiście mogła by być znacznie dłuższa, ale wybrałem jedynie te książki, które wywarły na mnie duże wrażenie.

Niestety wciąż brak czasu, aby zapoznać się z „Lodem” Dukaja, który od kilku miesięcy czeka spokojnie na półce, czy „Panem Lodowego Ogrodu” Grzędowicza. Przede mną także „Wroniec” i trylogia husycka, „Wilk stepowy” i trylogia gdańska.

A co wy możecie mi polecić?

3 thoughts on “Moja top lista książek

  1. Z tej listy -> na mojej na pewno by się znaleźli
    1. Lalka Prusa

    yyy.. i chyba to wszystko, bo mimo,. że jest tam jeszcze kilka, które lubię (wiedźmin, imię róży) to chyba jednak nie są to takie naj- naj.

    ale Lalka klasa :-)
    pozdr

  2. Tak, „Lalka” jest niezastąpiona, bo „Faraon”, choć genialny, czasem przynudnawy. Poza tym „Zbrodnia i kara” i rzecz jasna „Imię róży”. A w tym kierunku polecam Roberta Gravesa „Ja Klaudiusz” oraz oczywiście Mika Waltari „Egipcjanin Sinuhe”. Zaskoczyłeś mnie tym „Bez dogmatu”, hmm, może sięgnę.

  3. sienio pisze:

    „Bez dogmatu” jest mało popularną książką Sienkiewicza, a szkoda, bo to bardzo ciekawa pozycja. Jest w niej wiele filozofii, przedstawione są różne światopoglądy, a także trochę problemów natury damsko-męskiej. Powieść nie jest długa, dwa wieczory powinny wystarczyć. Polecam!

Skomentuj

