Centrum Nauki Kopernik

W miniony wtorek miałem przyjemność odwiedzić Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. CNK to instytucja ukazująca związek nauki z kulturą i codziennością – przynajmniej tak możemy przeczytać na stronie internetowej tego nowoczesnego interaktywnego muzeum. W budynku CNK zgromadzono dziesiątki, jeśli nie setki, najróżniejszych eksponatów. Większość z nich ukazuje jakieś fizyczne, chemiczne czy biologiczne ciekawostki, dlatego można dowiedzieć się paru interesujących rzeczy. Każda atrakcja jest opisana, a przede wszystkim omówione zostało prawo czy zasada działania, dzięki której dany eksponat stanowi atrakcję dla odwiedzających CNK.

W Centrum spędziłem ponad 2h, ani przez chwilę się nie nudziłem. Niestety nie miałem możliwości skorzystać z wszystkich atrakcji, ponieważ inni goście muzeum – głównie dzieci z podstawówki i gimnazjum – skutecznie uniemożliwiali mi to. I właśnie to jest największym problemem – nie wiem, czy jest w ogóle taki dzień tygodnia lub taka pora dnia, kiedy nie ma dzieciaków, hałasów i nieustannych pisków. CNK to bardzo duże miejsce, ale jednocześnie bardzo popularne.

Mimo pewnych niedogodności związanych z ilością odwiedzających, polecam wam wizytę w Centrum Nauki Kopernik. Twórcy CNK pokazali, że nauka może mieć praktyczne zastosowanie w życiu codziennym,  i że warto uczyć się przedmiotów ścisłych.

Zapraszam także do obejrzenia kilku zdjęć z mojej wizyty w CNK.

This slideshow requires JavaScript.

Skomentuj

